martes, 10 de marzo de 2015

Pares i profes, el gran repte



El passat dilluns 2 de març, a banda dels prolegomens del Congrés Mundial de Telefonia Mòbil - que, tot sigui dit, se celebra a la nostra ciutat -, una notícia sobre la relació entre famílies i mestres sobre la relació ocupava part de la portada del diari El Periódico de Catalunya, que a més li dedicava les seves primeres pàgines. El subtítol de la notícia era prou significatiu: "Els experts recomanen a famílies i professors que col·laborin més en la educació dels nens".

Podeu accedir a llegir l'article Pares i profes, el gran repte, fent clic aquí.

Us en destaquem, però, part del seu contingut:
«Avui dia, no es pot construir una bona escola sense la participació de les famílies», subratlla Jordi Collet, professor de Pedagogia a la Universitat de Vic (UVic). «És més, a les escoles que han obert portes als pares dels seus alumnes, s'ha comprovat que la pràctica quotidiana del mestre millora», afegeix Collet.

¿De veritat la solució passa perquè les famílies s'impliquin més amb l'escola on assisteixen els seus fills? «La majoria de les investigacions que s'han fet sobre el tema diuen que sí, que quan pares i mestres es comuniquen bé, millora el clima de l'aula i hi ha una incidència positiva en els aprenentatges», relata el professor de la UVic, que està a punt de publicar una inves­tigació titulada Millors vincles, millors resultats sobre la relació que man­tenen les famílies i l'escola a Catalunya.

No hay comentarios:

Publicar un comentario